מכון יסודות - יוזמות חברתיות

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

קליניקת מומחים

consulting-smallבין תחומי ההתמחות של הקליניקה: ייעוץ משפחתי, ייעוץ זוגי, גישור בין הורים וילדים.

לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים

ארגזי כלים

toolbox-smallלהורים, אנשי חינוך ובני נוער, מה לעשות, איך לעשות. מערכים, מידע, כלים...

לחצו כאן לצפייה בארגזי הכלים

הכשרות לאנשי חינוך

shituff-matach

ממשובי לקוחות: "רכשתי כלים והמרצה פתחה לי אופקים ליצירתיות ומחשבה אחרת".

לחצו כאן לפרטים נוספים

השתלמות אנשי מקצוע

תקשורת מחזקת, כיצד?

הכלי המרכזי למניעת הטרדה מינית במקום עבודה הוא תקשורת אסרטיבית, המבהירה בצורה ישירה, ברורה ומכבדת שהתנהגותו של האחר מטרידה.

סדנה זו, המאפשרת ללמוד ולתרגל תקשורת מסוג זה, מיועדת הן לגברים והן לנשים. במהלכה, נבחנת הדרך לשמירת זכויותיו של הפרט תוך התמקדות במרכיבי התקשורת האסרטיבית: שפת אני, אמפטיה, מדרג תגובות ודרישה לשמירה על זכויות.

משך הפעילות: שלוש שעות

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לעובדים

הטרדה מינית, כן או לא?

במהלך הסדנה, נערך "משפט ציבורי", בו נוטלים חלק פעיל כל המשתתפים, אשר מאורגנים בשתי קבוצות: קבוצה אחת משמשת בתפקיד התביעה והקבוצה השנייה משמשת בתפקיד ההגנה. כל קבוצה דנה בטיעונים להרשעה או לאי-הרשעה של הגבר שמואשם בהטרדה מינית של עובדת שלו. לאחר דיונים קבוצתיים, מתקיים משפט המנוהל על ידי המשתתפים, נציגי הקבוצות: שלושה שופטים, שני עורכי דין מטעם התביעה ושני עורכי דין מטעם ההגנה.

בסיומו של התהליך, השופטים מגיעים לידי החלטה והכרעה: האם מדובר בהטרדה מינית והאם יש להרשיע את המטריד על בסיס החוק.

משך הפעילות: שעתיים

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לעובדים

חיזוק האחריות ההדדית

חלק ראשון: גיל הנעורים, עולם העבודה ותקשורת יעילה עם מתבגרים

*חלק זה מיועד לחונכים בלבד

ההרצאה תעסוק במשמעויות הפסיכולוגיות והחברתיות המשפיעות על המפגש בין המעסיקים והחונכים לבני-הנוער. במהלכה, מוצגות דוגמאות לתקשורת יעילה לעומת תקשורת לא יעילה עם מתבגרים וניתנים טיפים ליצירת יחסים משמעותיים בין החונך לתלמיד.

משך הפעילות: שעה וחצי

חלק שני: פעילות משותפת לחונכים ולתלמידים

הפעילות מתבססת על הקשבה הדדית ודיאלוג בין אישי. במהלך המפגש יועלו סוגיות ודילמות הקשורות לתפיסת עולם העבודה בעיני התלמידים והחונכים וכיצד ניתן לחזק את הקשר ביניהם בהקשר למסגרת העבודה.

משך הפעילות : שעה וחצי

להזמנת השירות...

הטרדה מינית בעבודה

ההרצאה עוסקת בהעברת מידע ושמה דגש על הנושאים הבאים: שכיחות התופעה, משמעות החוק, ההבדל בין הטרדה למעשה מגונה ואונס, הבחנה בין הטרדה לחיזור, ההשלכות של הטרדה מינית על העובד ועל הארגון, הסיבות למיעוט תלונות ודרכים להתמודדות עם הטרדה מינית במקום העבודה.

להזמנת השירות...

הדרכה מעשית טכנולוגית

להורים וצוותים חינוכיים

מטרת המפגש להקנות כלים טכנולוגיים למבוגרים האמורים להדריך את הילדים והנוער . כלים אלה ישמשו את המבוגרים גם בעתיד עם צאת אפליקציות חדשות.

  • נכיר חלק מהאפליקציות הנפוצות ביותר במחשב ובסלולרי.
  • נלמד לחפש הגדרות פרטיות ואבטחה ולהגדיר אותן נכון.
  • נפתח מודעות להגדרות ברירת מחדל ונלמד איך בוחנים ומשנים אותן.

המפגש כולל התנסות מעשית און ליין.

משך המפגש שעה וחצי. 

להזמנת השירות...

ילדים ונוער באינטרנט

האינטרנט הפך לחלק מחיי בית הספר במישורים שונים.

  • כמקור ואמצעי למידה.
  • כאמצעי תקשורת עם ההורים המורים והתלמידים.
  • כחלק מעולמם החברתי של התלמידים, עולם שמשליך גם על חיי בית הספר.

ההשתלמות תכלול: הכרה של האינטרנט כמרחב חברתי של בני הנוער וההתמודדות של בית הספר עם בעיות חברתיות שנוצרות.              

סוגי תקשורת בית הספר- תלמידים ברשת, משמעויות והשלכות, אילו פלטפורמות מתאימות, התמודדות עם פגיעה במורים ועוד.

שיתוף הורים - דווח ושיתוף פעולה סביב בעיות שנחשפות בבית הספר.

ניתן לשלב הדרכה בחדר מחשב.

להזמנת השירות...

אלימות נוער בהיבט מגדרי

בשנים האחרונות, החברה הישראלית מתמודדת יותר ויותר עם אירועים אלימים המתבצעים על-ידי נערים. ההרצאה מתמקדת בהבדלים הקיימים בין אלימות של נערים לבין אלימות של נערות ובוחנת כלים רגישי מגדר להתמודדות יעילה עם התופעה.

רקע ההרצאה:

אחד הנושאים המדאיגים ביותר כיום, הינו רמת התוקפנות והאלימות הגבוהה של בני-נוער בכלל ושל נערים בפרט. האם לבנים רמת תוקפנות גבוהה יותר מבנות? לשאלה זו אין תשובה ברורה, אך הבנים, בדרך כלל, מקבלים מסרים של הגדרה חד כיוונית אודות גבריות רצויה. בהתאם לכך, הפנמת מודל גברי המתבסס על נחישות, עוצמה, כוח והשגיות תוך נכונות ליטול סיכונים והדחקה של כל מה שנתפס כביטוי רגשי או נשי, מובילה בסופו של דבר לנתונים המדאיגים אודות היקף אירועי האלימות ועוצמתם בקרב נערים.

בנוסף, מאחר וגבולות המגדר כיום פחות ברורים, בקרב בנים גובר הבלבול, שמקשה על בניית זהותם. כדי לבנות זהות כזו, הם זקוקים למודלים מוגדרים.

אלימות בקרב נערים מבטאת, לעיתים, את חרדתם מהשינוי במוסד הגבריות שהופך לנחלת שני המינים. לא ניתן להתייחס לפער הקיים במימדי האלימות בקרב נערים ובקרב נערות ללא בחינת מיקומם של בנים בתוך מכבש הגבריות. בהקשר זה, אלימות הינה כלי מרכזי לעיצוב הזהות הגברית אצל נערים ומשמשת זרז לאותם נערים הזקוקים לקריאות עידוד לאישור גבריותם.

מטרת ההרצאה:

• להבין את התהליכים בעיצוב הגבריות, אשר מעודדים התנהגות אלימה בקרב נערים.

• להגביר את המודעות לצורך להתערב ולדון עם בני נוער בסוגיות הקשורות לשוויון בין המינים ולמגדר.

נושאים מרכזיים:

• הבדלים במימדי האלימות בין נערים לנערות

• התנהגות אלימה בקרב בני נוער

• הומופוביה, דיכוי רגשות, אנטי-נשיות ואלימות

• הקשר בין מיניות של נערים ואלימות

• תרבות של "קבוצת נערים"

• פתרונות והצעות להתמודדות

להזמנת השירות...

נוער, סמים ועבודת מניעה

מעוניינים לקיים השתלמות או יום הערכות למורים בנושא מניעת מצבי סיכון ושימוש בחומרים פסיכואקטיביים בקרב בני-נוער? אנחנו, במכון יסודות, מציעים לכם לקיים השתלמות הכוללת קבלת ידע מקצועי לגבי תפיסת המניעה החינוכית ומשמעות המניעה בארגונים חינוכיים, עיצוב עמדות בקרב המורים לגבי שימוש בסמים בקרב בני נוער ומתן כלים אפקטיביים ליצירת תקשורת פתוחה בנושא בין מורים לתלמידים.

מטרת ההשתלמות:

- הגברת מודעות המורים למצבי סיכון בקרב בני נוער.

- מתן ידע לגבי גיבוש עבודת המניעה וכליים בסיסיים בהתערבות עם בני נוער

תכני ההשתלמות:

חלק ראשון: הרצאת ידע - תפיסת המניעה החינוכית

ההרצאה עוסקת במושגי יסוד במניעה: מניעה חינוכית לעומת מדיניות מניעה, מניעה ראשונית, שניונית ושלישונית, תהליכים קוגניטיביים בבחירת התנהגות סיכונית, קבוצות סיכון, ו"מטריצת המניעה". ההרצאה עוסקת בהבנת התהליכים הפסיכולוגיים והתרבותיים המשפיעים על התנהגות בני הנוער ומשמעותם בעשייה המניעתית.

חלק שני: סדנה חווייתית - עיצוב עמדות המורה לגבי מצבי סיכון

סדנה חווייתית, במהלכה המורים בוחנים את עמדותיהם לגבי שימוש בסמים בקרב בני-נוער. המפגש מאפשר דיון בנושא ובמהלכו מתחייבים המורים לעמדה ברורה.

חלק שלישי: סדנה חווייתית - כלים לתקשורת אפקטיבית בין מורים לתלמידים

סדנא חווייתית, במסגרתה המשתתפים עוברים פעילות מניעתית, אשר עוסקת בשלוש רמות המניעה: משמעות, אחריות וקבלת החלטות. במהלך הסדנא, המשתתפים נוטלים חלק פעיל בתוכנית המניעה החינוכית, דרכה ניתן יהיה לקיים דיון ברמות העבודה השונות.

להזמנת השירות...

מיניות בריאה ומכבדת

רקע: בגיל הנעורים, אנו מגלים את מיניותינו ועימה, את המבוכה העוטפת את הסביבה החברתית ואת עולם המבוגרים בנושא. רגשות מיניים וחשיפה לתכנים מיניים דרך אמצעי התקשורת והאינטרנט מחייבים את אנשי החינוך להוות מבוגר אחראי המכוון לאהבה, מיניות ויחסים רומנטיים בריאים.

המטרות:

  • לתת מידע על תהליכי ההתפתחות הגופניים, הפסיכולוגיים והחברתיים שמשפיעים על תפיסת המיניות של בני-נוער
  • לגבש עמדה ברורה לגבי מיניות בריאה לעומת מיניות לא בריאה
  • לתת כלים לפיתוח תקשורת פתוחה ומכבדת בנושא

נושאים מרכזיים:

שינויי מין משניים, זוגיות וחברות בגיל הנעורים, קיום יחסי מין בגיל הנעורים, בשלות פסיכולוגית לקיום יחסי-מין, פורנוגרפיה, אלימות מינית, תקשורת מינית מכבדת עוד.

להזמנת השירות...

זוגיות בריאה ומכבדת

התאהבויות ראשונות, קשרים אינטימיים, רומנטיקה בגיל הנעורים.

מה המשמעות של הדברים, איך לדבר עם בני הנוער.

עבודת מניעה יעילה: פיתוח חשיבה ביקורתית אצל בני הנוער, הבחנה בין מערכות יחסים בריאות למערכות יחסים פוגעות, בדיקת גבולות והקניית מיומנויות של הצבת גבולות ועוד.

בסדנא נבדוק את עמדות חברי הצוות, נראה איפה הדברים מתנגשים או מתחברים עם עולמם של בני הנוער ויינתנו כלים לעבודת מניעה יעילה.

להזמנת השירות...

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

אתה כאן: שירותים השתלמות אנשי מקצוע