מכון יסודות - יוזמות חברתיות

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

קליניקת מומחים

consulting-smallבין תחומי ההתמחות של הקליניקה: ייעוץ משפחתי, ייעוץ זוגי, גישור בין הורים וילדים.

לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים

עיתון יסודות

newspaper-smallהעיתון מספק מידע מקיף במגוון התחומים בהם עוסק המכון...

לחצו כאן לצפייה בגליונות העיתון

שאלו את המומחים שלנו

p-forum-small

הורים ובני נוער מוזמנים לשאול ולקבל ייעוץ ראשוני. לחצו כאן כדי לשלוח שאלה

לחצו כאן לצפות בשאלות ותשובות שפורסמו

סדנאות לבני נוער

קבלת החלטות

רקע

הצורך בקבלת החלטות מהווה מרכיב חיוני בתהליכי גדילה והתפתחות. במציאות בה, עומדות לרשותנו מספר חלופות, אנו נאלצים לקבל החלטות מידי יום. עם זאת, רק לעיתים רחוקות, אנו עוצרים לבדוק מהו התהליך דרכו אנו מקבלים החלטות אלה. עישון הוא אחת מצמתי קבלת החלטות, בהן מוצאים עצמם בני נוער, לעיתים קרובות, הן במרחב החברתי והן במרחב הלימודי.

מטרת הסדנה: לאפשר לבני נוער לחזק תהליך קבלת החלטות מושכל ולבחון את המשתנים המשפיעים על הבחירה לעשן לעמת הבחירה להימנע מעישון.

תכנים:

המפגש עוסק בחידוד ההבנה והפנמת העובדה, כי כל אדם נאלץ לקבל החלטות במהלך חייו. במהלכו, התלמידים מציינים החלטות שעליהם לקבל במציאות חייהם ובוחנים את הכלים באמצעותם מתקבלות החלטות, ביניהם:

• הרווח המושג לטווח קצר לעומת הרווח בטווח ארוך

• צורך בסיפוק מיידי לעומת צורך באיפוק וסיבולת

• ראייה נקודתית לעומת ראייה כוללת

• קבלת החלטות המונעת מרגשות (פחדים, חרדות, כעס וכדו..) לעומת קבלת החלטות המתחשבת ברגשות

• קבלת החלטות אימפולסיבית לעומת קבלת החלטות הבוחנת חלופות

*המפגש מועבר באמצעות קטעי סרטים ותאור אירועים.

משך הפעילות: שלושה שיעורים

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא

ראשיתה של מיניות

מיועדת לשכבות ה'-ז'

מטרת הפעילות:

לתת מידע אמין ומרגיע על השינויים הפיזיולוגיים הנחווים.

תכני הפעילות:

מתן מידע על השינויים הפיזיולוגיים הקשורים למעבר מילדות לבגרות תוך "מתן מקום" לשונות הקיימת בתהליכים אלה אצל כל אחד מהמשתתפים. הסדנא מאפשרת למשתתפים לשאול כל מה שמסקרן אותם בסביבה בטוחה ופתוחה ולקבל מידע והכוונה של מה בריא ונורמטיבי לעומת מקום שעשוי להיות פוגעני או בעייתי.

הסדנא מועברת תוך רגישות לדברים העולים מהמשתתפים והתאמה לשלבי ההתפתחות וההתבגרות שלהם.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא

סיגריות ונרגילות

מטרות הפעילות:

1. הגברת המודעות לסכנות הקיימות בעישון סיגריות.

2. חיזוק והדגשה של חשיבות האחריות אישית להימנעות מעישון מזדמן.

3. חיזוק עמדות השוללות עישון סיגריות.

תכנים:

חלק ראשון: מסע העשן בגופי

במהלך המפגש, מועבר מידע על מסעו של העשן באברי הגוף השונים ועל הנזקים שהוא גורם.

כמו כן, המפגש מתייחס לשלושת הרכיבים העיקריים הפוגעים בגופנו: ניקוטין, טאר ופחמן החד חמצני.

בין היתר, מושם דגש על הקשר בין עישון לסרטן ולמחלות נשימה.

חלק שני: התמודדות יעילה עם לחץ קבוצתי

במהלך חלק זה של המפגש, מתקיימת פעילות חווייתית באמצעות שאלון בנושא לחץ קבוצתי לעישון. במסגרת זו, נבחנות המיומנויות הנדרשות להתמודדות יעילה עם עישון.

משך הפעילות: שני שיעורים. מסגרת הפעילות: כיתתית.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא

זוגיות בריאה ומכבדת

מטרות הפעילות:

• לבחון את משמעות המושג "אהבה" ומקומו ביחסים הבין-אישיים בגיל הנעורים.

• להגביר את מרכיבי הכבוד בקשר ולמנוע אלימות במערכות יחסים רומנטיות.

תכני הפעילות:

חלק ראשון: מתן מידע על חיזור, התאהבות ואהבה. במהלכו, מתקיים דיון סביב הנושאים: יצירת קשר ומפגש ראשון, משיכה מינית ותשוקה, "עיוורון האהבה", הדדיות, מתן מרחב ביחסים והבחנה בין אהבה לאובססיה.

חלק שני: במסגרת חלק זה של הסדנה, מוצג למשתתפים מקרה אמיתי של מערכת יחסים אלימה שכללה אלימות, הטרדה מאיימת ולבסוף רצח בעקבות סירוב לפרידה. לצד זה, מתקיים דיון בנושא: חיזור אלים ונורות אדומות בקשר.

חלק שלישי: בחינת התמודדות עם עימותים ודילמות ביחסים שבינה לבינו תוך הצגת מצבי-אמת. המפגש יתנהל בסגנון Talk-show . במהלך חלק זה ייבחנו סגנונות התמודדות באירועים הקשורים ליחסים רומנטיים וזוגיות.

משך הפעילות: ארבעה שיעורים. מסגרת הפעילות: כיתתית.

פורסם ב סדנא

חיזוק האחריות ההדדית

חלק ראשון: גיל הנעורים, עולם העבודה ותקשורת יעילה עם מתבגרים

*חלק זה מיועד לחונכים בלבד

ההרצאה תעסוק במשמעויות הפסיכולוגיות והחברתיות המשפיעות על המפגש בין המעסיקים והחונכים לבני-הנוער. במהלכה, מוצגות דוגמאות לתקשורת יעילה לעומת תקשורת לא יעילה עם מתבגרים וניתנים טיפים ליצירת יחסים משמעותיים בין החונך לתלמיד.

משך הפעילות: שעה וחצי

חלק שני: פעילות משותפת לחונכים ולתלמידים

הפעילות מתבססת על הקשבה הדדית ודיאלוג בין אישי. במהלך המפגש יועלו סוגיות ודילמות הקשורות לתפיסת עולם העבודה בעיני התלמידים והחונכים וכיצד ניתן לחזק את הקשר ביניהם בהקשר למסגרת העבודה.

משך הפעילות : שעה וחצי

להזמנת השירות...

פורסם ב יום עיון

יחסים שוויוניים

תוכנית למניעת אלימות ביחסים והגברת תפיסה שוויונית בין גברים לנשים (מיועד לנערות)

רקע

כיום, המודעות לצורך בחינוך המאפשר לנערים ונערות לגבש עמדות ששוללות אלימות בכלל ואלימות כלפי נשים בפרט, הולכת וגוברת. תוכנית למניעת אלימות כלפי נשים המיועדת לנערות, בוחנת את התפיסות של שני המינים ומאפשרת דיאלוג פתוח ומלמד בנושא. המפגשים עוסקים בהבחנה בין אהבה ויחסים רומנטיים מכבדים ליחסים אלימים, ומסייעים להתמודד בצורה יעילה עם מצבי סיכון המנבאים התנהגות אלימה.

מטרות התוכנית

  • להגביר מודעות וחשיבה ביקורתית לגבי יחסים וקשרים רומנטיים.
  • להכיר ולהיות ערים לגורמים המנבאים אלימות ביחסים.
  • לקדם תפיסות של שוויון בין נשים לגברים.
  • להרחיב את אפשרויות ההתמודדות עם מצבי לחץ ושל קורבנות אלימות.
  • לחזק מיומנויות של תקשורת ברורה ואסרטיבית.

מפגש ראשון: חיזור, אהבה והתאהבות

מטרה: הבנת המושג אהבה והגדרת הציפיות האישיות של המשתתפות לגבי קשר, זוגיות ואהבה.

במהלך המפגש, מועבר מידע על חיזור, התאהבות ואהבה, וכן מוצג מודל המתאר שלבים בהתפתחות האהבה. נערך דיון סביב הנושאים: יצירת קשר ומפגש ראשון, משיכה מינית ותשוקה, "עיוורון האהבה", הדדיות, מתן מרחב ביחסים והבחנה בין אהבה לאובססיה.

מפגש שני: אלימות ביחסים בין-אישיים

מטרה: להגביר את המודעות לסגנונות קשר, כולל הבחנה בין מערכות יחסים המבוססות על שליטה לבין מערכות יחסים המכבדות מרחב בין-אישי.

במהלך המפגש, הנערות נחשפות לסגנונות קשר הנעים על רצף של נפרדות - אובססיה. מושם דגש על מערכות יחסים בריאות לעומת מערכות יחסים המבוססות על שליטה ואלימות, ובנוסף, נערך דיון סביב חוויות מניסיונן האישי של המשתתפות בהקשר זה. המפגש כולל צפייה בסרט תיעודי שעוסק במערכת יחסים אלימה ודיון על חיזור אלים ונורות אדומות בקשר.

מפגש שלישי: תקשורת מכבדת

מטרה: לחזק ולעודד תקשורת לא אלימה שמאפשרת מתן מקום ביחסים בין-אישיים.

במהלך המפגש, הנערות לומדות דרכים להתמודדות עם קצרים בתקשורת. ננסה להבין לעומק את חשיבות ההקשבה ונתרגל מיומנויות של הקשבה ההדדית ומתן מקום ומרחב-אישי.

מפגש רביעי: אסרטיביות והתמודדות עם קונפליקטים בחיי היום-יום

מטרה: לחזק יכולות תקשורת אסרטיבית

במהלך המפגש, הנערות לומדות ומתרגלות מיומנויות של תקשורת אסרטיבית בשימת דגש על תקשורת ביחסים בין המינים. כמו כן, במהלך המפגש נבחנים מצבי אמת בהתמודדות עם עימותים ודילמות ביחסים שבינה לבינו; מועלים אירועים מחיי היום-יום של הנערות; נבדקות וניתנות כתובות לקבלת עזרה בשעת הצורך; ועוד.

מפגש חמישי: בקרת גלישה באינטרנט

מטרה: מניעת פגיעה ברשת עקב שימוש לא מודע.

במהלך המפגש, בני הנוער לומדים לגלוש במרחב הווירטואלי באופן בטוח ומבוקר, המבחין במידע ובמסרים פוגעניים באינטרנט. כמו כן, המפגש עוסק בדרכים לפיתוח חשיבה ביקורתית בעת גלישה באינטרנט.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא

תקשורת מונעת אלימות

מטרת הפעילות:

לשפר מיומנויות של תקשורת בין אישית, תוך התמקדות בנושא ההקשבה ובתקשורת אסרטיבית.

תכני הפעילות:

מפגש ראשון – הקשבה: המפגש עוסק ברמות שונות של הקשבה על ביטוייה השונים. כמו כן, מושם דגש על הקשר בין הקשבה להבנה, תוך התייחסות לקשיים הנוצרים בתהליך התקשורתי.

*ניתן להעביר פעילות זו באמצעות מעגל מתופפים (מותנה בקיום שתי פעילויות ביום).

מפגש שני – תקשורת אסרטיבית: במפגש זה נבחנת הדרך לשמירת זכויותיו של הפרט ללא פגיעה באחר, תוך התמקדות במרכיבי התקשורת האסרטיבית: אמפטיה, מפל הכעס ושפת אני.

מפגש שלישי – תקשורת שוויונית בפתרון בעיות: המפגש עוסק בתקשורת המתבססת על תפיסת הגישור, תקשורת הרואה את צרכי האחר ומנסה להגיע לפתרון בעיות על פי גישת מנצח-מנצח לעומת גישת תחרותיות בתקשורת.

מפגש רביעי: הגבולות שלי בקשר: פעילות חווייתית המגדירה את המרחב האישי והבין-אישי של המשתתפים. דרך פעילות זו, נבחנים מרכיבים המשפיעים על התנהגות אלימה ביחסים בין-אישיים וניתנים כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ופגיעות.

משך הפעילות: ארבעה מפגשים באורך שני שיעורים. מסגרת הפעילות: כיתתית.

פורסם ב סדנא

חומרים נדיפים

מטרת הפעילות: הגברת המודעות לנזקים הקיימים בשימוש בחומרים נדיפים.

חלק ראשון: מתן מידע על הנזקים הקיימים בעת שימוש בחומרים נדיפים. חלק זה כולל צפייה בקטע וידיאו, המציג את ההשלכות הטרגיות הנובעות משימוש בחומרים נדיפים.

חלק שני: עוסק באחריות אישית של בני הנוער ובחיזוק יכולתם להתמודד עם מצבי לחץ ולחץ קבוצתי.

משך הפעילות: שני שעורים במסגרת כיתתית

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא

התמודדות עם כעסים

המפגש עוסק בהבנת המשמעות של כעסים עבור המשתתפים. פעילות זו מועברת באמצעות כלים חווייתיים הכוללים, בין היתר, דמיון מודרך וציור שמבטא את הכעס. המפגש מאפשר למשתתפים להבין את מגנון הכעס והמשמעות שלו. כמו כן, במהלכו נידונים הכלים להתמודדות עם כעס: מבער רגשי ופסק זמן.

משך הפעילות: שני שעורים מסגרת פעילות: כיתתית

פורסם ב סדנא

עולם העבודה בשבילי - שכבות י' - יב'

מטרת הפעילות: לחזק מרכיבי כבוד ואחריות של החניכים כלפי מקום עבודתם, באמצעות פיתוח מיומנויות הקשורות ליחסי עובד-מעביד, עובד-עובד ועובד עם מקום עבודתו.

במהלך הסדנה, מושם דגש על הצלחה במקום העבודה, כתוצאה של התמדה ועקביות, הקפדה על הוראות וכללי מקום העבודה וקיום מערכת יחסים תקינה עם הסובבים אותך. המפגש משלב חלוקת שאלונים למשתתפים ודן בתועלות וביתרונות של יציאה לעבודה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

אתה כאן: שירותים סדנאות לבני נוער