מכון יסודות - יוזמות חברתיות

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

קליניקת מומחים

consulting-smallבין תחומי ההתמחות של הקליניקה: ייעוץ משפחתי, ייעוץ זוגי, גישור בין הורים וילדים.

לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים

ארגזי כלים

toolbox-smallלהורים, אנשי חינוך ובני נוער, מה לעשות, איך לעשות. מערכים, מידע, כלים...

לחצו כאן לצפייה בארגזי הכלים

הכשרות לאנשי חינוך

shituff-matach

ממשובי לקוחות: "רכשתי כלים והמרצה פתחה לי אופקים ליצירתיות ומחשבה אחרת".

לחצו כאן לפרטים נוספים

סדנאות לבני נוער

הדברים שטובים בי

מטרת המפגש: לבחון מרכיבי חוסן הקיימים בקרב המשתתפים.

במהלך המפגש מוצגות בפני המשתתפים הדרכים ליצירת תחושת אופטימיות. דרכים אלה באות לידי ביטוי באמצעות כלים בסיסיים, כגון: סימון תכונות ומיומנויות שאני טוב בהם, אפיוני חשיבה חיובית, דחיקת הרע ו"שטיפת מוח" חיובית. במהלך המפגש, מתחזקים מרכיבים חיוביים באישיותם של המשתתפים ומודגש הצורך בחיזוקים עצמיים וחיזוק הסובבים אותי. המפגש מסתיים בסבב מחמאות של המשתתפים, אחד כלפי השני.

משך הפעילות: שני שעורים מסגרת הפעילות: כיתתית

פורסם ב סדנא לנוער

קבלת החלטות - שכבות ח' - ט'

רקע

במציאות בה ישנן מספר חלופות, בני אדם נאלצים לקבל החלטות מידי יום, אך רק לעיתים רחוקות אנחנו עוצרים לבדוק מהו אותו תהליך דרכו אנו מקבלים החלטות אלה. הצורך בקבלת החלטות מהווה מרכיב חיוני בתהליכי גדילה והתפתחות ובני נוער נמצאים בצמתי הכרעה שונות לעיתים קרובות, הן במרחב החברתי והן במרחב הלימודי.

מטרת הסדנה: לאפשר לתלמידים לחזק תהליך קבלת החלטות מושכל, להתמודד עם לחצים אישיים וחברתיים ולבחון את המשתנים המשפיעים על הבחירה שלהם.

תכני הסדנה:

איך אנחנו מקבלים החלטות?

המפגש עוסק בהפנמת העובדה, לפיה כל אדם נאלץ לקבל החלטות במהלך חייו. במהלך המפגש, התלמידים מציגים דוגמאות להחלטות שעליהם לקבל במציאות חייהם ותוך כדי, נבחנים הכלים באמצעותם אנשים נוהגים לקבל החלטות:

• רווח לטווח קצר לעומת רווח לטווח ארוך

• צורך בסיפוק מיידי לעומת צורך באיפוק וסיבולת

• ראייה נקודתית לעומת ראייה כוללת

• קבלת החלטות המונעת מרגשות (פחדים, חרדות, כעס וכדומה) לעומת קבלת החלטות המתחשבת ברגשות

• קבלת החלטות אימפולסיבית לעומת קבלת החלטות הבוחנת חלופות

*הסדנה מועברת באמצעות משחקי תפקידים, משחק משימות, סרטונים ודיון.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

על נטייה מינית והומופוביה

מיועדת לשכבות י'-יב'

מטרת הפעילות: הכרת עולם המושגים הקשורים להומוסקסואליות, לסביות וטרנס ג'נדר, הגברת מידת הסובלנות של המשתתפים לרב-גוניות של המיניות האנושית ולאפשרויות השונות של זהות ונטייה מינית.

הנושאים המרכזיים:

  • מהי נטייה הומוסקסואלית, ביסקסואלית והטרוסקסואלית?
  • ההבדל בין התנסות מינית לזהות מינית
  • "יציאה מהארון" ותגובת הסביבה
  • הומופוביה לעומת סובלנות חברתית ל "גוונים של האהבה"

*הפעילות מלווה בקטעי סרטים, המציגים בני נוער שמתלבטים לגבי נטייתם המינית.

 להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

אחריות הדדית באינטרנט - שכבות ט' - י'

מטרת הסדנא: לחזק את האחריות האישית והחברתית של בני נוער באמצעות עידוד לערכי כבוד הדדי.

הסדנה מעלה לדיון אירוע אמת טרגי – מקרה התאבדות של נער בן 16, לאחר שחבריו פתחו נגדו קבוצת שנאה בפייסבוק וכתבו דברי נאצה. במהלך המפגש מתנהל "משפט", במסגרתו מחליטים המשתתפים בנוגע למידת האחריות של החברים והכותבים בפייסבוק להתפתחות הדברים.

מודגש הצורך ביתר רגישות ובהבנת המשמעות של העלאת תכנים פוגעניים לרשת האינטרנט. 

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

הגבולות שלי באינטרנט - שכבות ז' - ט'

מטרת הפעילות: לחזק ערכים של כבוד במרחב האינטרנטי ולהגביר את המודעות לסוגיות הקשורות בביטחונם האישי של המשתתפים.

במהלך הסדנא, צופים המשתתפים בסרטון המתאר אירוע אמת שהתרחש בארה"ב, בו תלמידים תיעדו עצמם מכים נערה ופרסמו את התיעוד באינטרנט. כל שמונת הנערים המעורבים נתבעו על תקיפה ועל עוגמת הנפש שנגרמה לנערה בשל פרסום הסרטון ברשת. בתום הצפייה, נערך דיון בקרב משתתפי הסדנה על משמעות העלאת תכנים לרשת ולפייסבוק, בסוגיות הקשורות ליצירת קשרים עם אנשים "וירטואליים" ועוד.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער
שבת, 04 אוקטובר 2014

סדנא לנוער - בגוף מתבגר

סדנא לנוער - בגוף מתבגר

מתן מידע על השינויים הפיזיולוגיים הקשורים למעבר מילדות לבגרות תוך התייחסות לשונות הקיימת בתהליכים אלה.

יתאפשר לילדים לשאול באופן אנונימי שאלות הקשורות לשינויים הגופניים שהם חווים ולראשיתה של מיניות.

המפגש מתקיים בקבוצות נפרדות בנים/בנות 

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

אלכוהול ונהיגה - שכבת יב'

מטרות הפעילות:

• הגברת המודעות לסכנות הנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

• חיזוק תהליכים אפקטיביים של קבלת החלטות לפני יציאה לבילוי.

• העברת המסר "אם שותים לא נוהגים".

מהלך הפעילות:

חלק ראשון: הבנת הצרכים הפסיכולוגיים, הבאים לידי ביטוי בנהיגה ובשתיית משקאות אלכוהוליים.

חלק שני: מתן מידע על סכנות הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. המידע כולל בחינת הקשר בין נהיגה, גיל הנעורים ושתיית משקאות אלכוהוליים; הצגת נזקי השתייה לכישורים הבסיסיים הדרושים בזמן נהיגה; הכרת החוק והבנת המשתנים המשפיעים על מידת הסיכון הקיים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

חלק שלישי: בדיקת תהליך קבלת ההחלטות, אשר מתבצע לפני יציאה לבילוי ובחינת ההחלטות הייחודיות שיש לקבל לגבי שתיית משקאות אלכוהוליים.

משך הפעילות: שלושה שיעורים.

מסגרת הפעילות: כיתתית.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

סדנא לנוער - גבולות ומרחב אישי

המפגש עוסק במרחב האישי של כל אחד מהנערים/ות. הגברת המודעות למה מתאים לי ומה לא ופיתוח חשיבה ביקורתית ומודעת בקרב המשתתפים. נעבוד על סימון גבולות ברורים וחשיבה ביקורתית ומודעת על האופן בו אני משקף לאחר את המרחב האישי שלי. כמו כן נבדוק גורמים המשפיעים – מחזקים או מחלישים - על היכולת שלנו לסמן גבול באופן ברור וליישם אותו.

המפגש מתמקד בנושא של הצבת גבולות ולא דווקא במיניות או בהקשר מיני. 

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

אהבה ברשת - שכבות יא' - יב'

במציאות העכשווית, הטכנולוגיה ובראשה האינטרנט משמשים מרחב תרבותי וחברתי עבור בני הנוער.

סדנא זו עוסקת בטיפוח יחסים בריאים בינו לבינה ובהשפעת הפלטפורמות הטכנולוגיות על מערכות יחסים.

נושאים המועלים במסגרתה: האינטרנט כמקור מידע אמין/לא אמין ובניית מודלים חברתיים של יחסים ומיניות, החיבור בין פלטפורמות טכנולוגיות לחוויות המציאות, דפוסי התנהגות אופייניים ברשת ובסלולר – משמעותם הרגשית והשפעתם על מערכות יחסים, "הקלות הבלתי נסבלת" של התנהלות מאחורי המסך ועוד.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לנוער

פעילות הורים וילדים "ברשת" האינטרנט והסלולרי – שכבות ה +ו

רקע: האינטרנט משמש היום, כמעט בכל משרד ובכל בית, ככלי בסיסי הנותן מענים שונים. ילדינו, כבר מגיל צעיר מתחילים להשתמש במחשב ובאינטרנט, בבית ובבית הספר, לצרכי משחק, לימוד, מקור מידע, אמצעי ליצירת תקשורת וכמרחב חברתי.

יתרונותיו של הכלי ברורים ואין ספק שהוא חלק משגרת החיים בחברה המערבית של שנות האלפיים.

יחד עם זאת, חשוב להבין כי האינטרנט הינו מרחב ציבורי, בו ילדים בונים מתרגלים ומקיימים חיי חברה, נחשפים לתכנים שונים מכל העולם ובכל הנושאים ומתקשרים עם אנשים שונים.

אופ ההתנהלות כמו גם התכנים משפיעים על התפתחותם האישית, רגשית קוגניטיבית וחברתית של הילדים.

חשוב שהם ואנחנו, כהורים, נבין את אופני השימוש באינטרנט ובסלולרי ומשמעותם.

חשוב שאנחנו, כמבוגרים אחראיים נכיר את עולם האינטרנט והסלולרי, נדע לתמוך , לחנך ולהנחות את ילדנו בשימוש בו, ונהווה כתובת אליה הם יכולים לפנות, בעת הצורך.

חלק ראשון הורים בלבד, כל הורי השכבה:

הרצאה לכלל ההורים. נקודות מרכזיות בהן עוסקת ההרצאה:

  • דפוסי שימוש באינטרנט של בני נוער- רשתות חברתיות, אפליקציות שיתוף, אתרים ועוד
  • האינטרנט כעולם ציבורי חברתי בחיי בני הנוער
  • טשטוש גבולות בין האינטרנט למציאות החיצונית ובין עולם המבוגרים לעולם הנוער.
  • כיצד הסלולרי שינה את כללי המשחק
  • השפעת האינטרנט והרשתות החברתיות על תפיסות העצמי, התפתחות אישית/קוגניטיבית/חברתית ועוד.
  • "פגיעה דור 5: הפצה והעברה של חומרים פוגעניים דרך הטכנולוגיות החדשות "
  • זיהוי מוקדם של שימוש בעייתי או מסוכן
  • התמודדות עם חשיפה לתכנים לא מתאימים
  • יצירת בקרה הורית והכוונה לשימוש נכון ובטוח
  • השפעת האינטרנט והסלולרי על יחסי הורים ילדים/מתבגרים
  • מסוגלות טכנולוגית לעומת מסוגלות נפשית
  • גבולות בשימוש , אחריות אישית ושמירה על הילדים
  • תקשורת הורים וילדים- פרטיות, שיתוף, הכרה, חינוך, מעורבות ובקרה, עזרה במצוקה, פלטפורמת תקשורת ועוד

חלק שני - פעילות משותפת להורים ולילדיהם - "לגלוש יחד" (שעה וחצי)

יצירת ופיתוח דיאלוג בין הורים וילדיהם לגבי שימוש באינטרנט. המפגש חושף בין היתר את הפערים הקיימים בין הורים לילדיהם בידע ובתפיסות השימוש באינטרנט וכן את האופן בו הילדים רוצים וצריכים את נוכחות ההורים.

הפעילות מועברת באמצעות מעגלי שיח ועבודה בקבוצות קטנות על דילמות בהן מוצגים מצבים בעייתיים.

לאחר מכן יתקיים דיון במליאה כיתתית.

משך הרצאת ההורים 90 דקות.

משך המפגש המשותף 90 דקות. המפגש נערך במסגרת כיתתית.

הפעילות מתקיימת בימי ששי בבוקר.

להזמנת השירות...

פורסם ב סדנא לילדים
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

אתה כאן: שירותים סדנאות לבני נוער