מאת: פרופ' מולי להד
פורסם ב: עיתון יסודות – גיליון 6

הערכה מהווה כלי עבודה ליועץ ולמחנך על מנת לשפר את יכולת היועץ והמחנך להתמודד עם הפרת שיגרת החיים על ידי איום ביטחוני, פיגועי טרור או אסונות ומצבי חרום ביטחוניים. במצבים אלו אנו נחשפים להתמודדויות עם הלם, כאב, אבל , חרדה, ולחצים.

הערכה מכילה חומר שיאפשר ליועצ/ת מחנכ/ת מספר רעיונות להתמודדות עם מצבים מאין אלה בבית הספר או במקלטים.

החוברת בנויה ממספר חלקים: חומר רקע על מצבי לחץ שונים ועל התמודדות עימם. המלצות להתארגנות במצב חירום ביטחוני מתמשך, הצעות לפעילויות של התמודדות עם מצב של חוסר וודאות, הצעות לפעולות ופעילויות שניתן להשתמש בהן במקרים של מצבי חרום מתמשך והתמודדות עם גיוס אב.

בכל פעילות מפורטים גילאי יעד, מטרות וערוצי החוסן המופעלים בה.

לחץ כאן לקישור לערכה

לערכה מצורפת חוברת לתלמיד בדרך כלל לעבודת הכנה בבית וכפעילות מקדימה בכיתה. חשוב להכיר גם את חוברת התמודדות עם מצבי לחץ חרום ואי ודאות – ערכה לתלמיד. להלן הקישור לחוברת

החוברת בעריכת: פרופ' מולי להד – המרכז לפיתוח משאבי התמודדות 2002

בהוצאת:שפ"י המרכז המחוזי לשעת חרום, משרד החינוך והתרבות מחוז צפון, המרכז לפיתוח משאבי התמודדות קריית שמונה.