תקשורת מונעת אלימות
מטרת הפעילות:
לשפר מיומנויות של תקשורת בין אישית, תוך התמקדות בנושא ההקשבה ובתקשורת אסרטיבית.
תכני הפעילות:
מפגש ראשון – הקשבה: המפגש עוסק ברמות שונות של הקשבה על ביטוייה השונים. כמו כן, מושם דגש על הקשר בין הקשבה להבנה, תוך התייחסות לקשיים הנוצרים בתהליך התקשורתי.
*ניתן להעביר פעילות זו באמצעות מעגל מתופפים (מותנה בקיום שתי פעילויות ביום).
מפגש שני – תקשורת אסרטיבית: במפגש זה נבחנת הדרך לשמירת זכויותיו של הפרט ללא פגיעה באחר, תוך התמקדות במרכיבי התקשורת האסרטיבית: אמפטיה, מפל הכעס ושפת אני.
מפגש שלישי – תקשורת שוויונית בפתרון בעיות: המפגש עוסק בתקשורת המתבססת על תפיסת הגישור, תקשורת הרואה את צרכי האחר ומנסה להגיע לפתרון בעיות על פי גישת מנצח-מנצח לעומת גישת תחרותיות בתקשורת.
מפגש רביעי: הגבולות שלי בקשר: פעילות חווייתית המגדירה את המרחב האישי והבין-אישי של המשתתפים. דרך פעילות זו, נבחנים מרכיבים המשפיעים על התנהגות אלימה ביחסים בין-אישיים וניתנים כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ופגיעות.
משך הפעילות: ארבעה מפגשים באורך שני שיעורים. מסגרת הפעילות: כיתתית.