הורים לילדים בכיתות א'-ו'
קבוצת הדרכת הורים לילדים בכיתות א'-ו' מאפשרת למידה של כלים יישומיים להתמודדות עם קונפליקטים יומיומיים בנושאים של גידול וחינוך ילדים הכוללים, בין היתר: התמודדות עם שיעורי בית, מעורבות בסביבה החברתית של ילדיכם, כיצד מאפשרים עצמאות, גבולות ביחסי הורים-ילדים וחיזוק הסמכות ההורית באמצעות ידע מקצועי ודיונים קבוצתיים. כלים אלו מתייחסים לשלב ההתפתחותי בו נימצא הילד ומאפשרים בניית קשר רגשי בטוח עמו. במהלך המפגשים ההורים לומדים כיצד לעזור לילדיהם לנהל את חייהם וכיצד להיות דמות חיובית ומשמעותית עבורם, כך שיוכלו לסמוך עליה.
תכנים:
מפגש ראשון: הכרות
המפגש עוסק בהכרות עם הסגנון ההורי האישי והקשר האינטואיטיבי שכל הורה מיטיב עם ילדו.
מפגש שני: ערכים ומטרות הוריות
המפגש עוסק בהגדרת המטרות ההוריות, כאשר ההורים בודקים באיזו מידה הם מיישמים את מטרותיהם.
מפגש שלישי: כיצד מאפשרים עצמאות?
הורה מעצים הוא מי שמאפשר לילדו לצמוח לקראת עצמאות, לפתח תחושת יכולת התמודדות עם מטלות החיים ויכולת להתנסות בחוויות עצמאיות. המפגש מתייחס לדרך בה יש לאפשר לילד לחוות חוויות אלה, כולל: שאילת שאלות, הבעת עמדה, דרישה לאחריות, הכוונה ומתן משוב.
מפגש רביעי: גבולות הוריים ביחסי הורים – ילדים
המפגש עוסק בחיזוק נוכחות וסמכות הורית על-ידי הצבת גבולות. בהתאם לכך, נבחנות הדרכים לשימת גבולות בצורה יעילה, כולל: דיאלוג על גבולות, התמודדות עם כעס והגדרת בקשות.
מפגש חמישי: תרגול הדברים שנלמדו בשני המפגשים הקודמים – איפשור וגבולות
מפגש שישי: תקשורת מכבדת בין הורים וילדים
במהלך מפגש זה, ההורים מתאמנים ביצירת סביבת דיאלוג, ביצירת תנאים לשיחה, בדרכים לשאילת שאלות יעילות, בסובלנות הורית ובהקשבה אמפטית.
מפגש שביעי: התמודדות עם קונפליקטים ביחסי הורים-ילדים
המפגש עוסק בצורה חווייתית, בהתמודדות עם מצבי קונפליקט בין הורים לילדים. הוא מאפשר להורים להתאמן בדרכים המוצעות לפתרון בעיות בינם לבין ילדיהם. כמו כן, מודגשים מרכיבים גישוריים, המאפשרים להורים ולילדים להגיע להסכמות.
מפגש שמיני: סמכות הורית מהי?
המפגש המסכם מתייחס לתפקידם של ההורים, תוך חיזוק נוכחותם וסמכותם בעולמם של הילדים. המפגש מאפשר משוב אישי וחיזוק יכולות ועוצמות הקיימות בתפקוד ההורים.
העבודה סביב התכנים נעשית בשילוב הצגה תיאורטית של הנושא, מתן כלים ופתרונות מעשיים ודיון קבוצתי בעמדות של ההורים (הקונפליקטים, השאלות והרגשות שהתמודדות עם הנושא מעלה אצל כל אחד מחברי הקבוצה)