בית ספר 'און ליין' – אבטחת מידע ובקרת גלישה
הקצב המהיר של הקידמה הטכנולוגית משפיע מדי יום על הדרך בה אנחנו והילדים שלנו מנהלים את חיינו. ילדים ובני נוער מבלים חלק גדול משעות היום מול מסכים – כאשר הכל נגיש עבורם, זמין, מהיר ומיידי. בהתאם לכך, יותר ויותר בתי ספר מגבירים את הנוכחות שלהם ברשת, בונים אתרים, מנגישים מידע, מתקשרים עם תלמידים והורים באמצעות הדואר האלקטרוני והפייסבוק ומיישמים דפוסי התנהלות מתוקשבים, ברוח התקופה.
בעוד שתופעה זו מביאה עימה יתרונות בלתי מבוטלים, יש גם לא מעט סיכונים שמסתתרים מאחורי מסך ומקלדת, הקשורים במידע שאנחנו מפרסמים ומפיצים בתום לב. אחת ההשלכות העיקריות בה אנו נתקלים בהגיענו לעבוד עם בתי ספר, היא הפרת הפרטיות – הפצת מידע אישי זמין ברשת בשל התנהלות לא נכונה באתר הבית ספרי.
עבור בתי ספר, התנהגות בטוחה ברשת היא הזדמנות להוות מודל לחיקוי. אנו יודעים שבחינוך אין גורם המשפיע יותר מהדוגמה האישית.
מה אנחנו מציעים?
מפגש של שעה וחצי בו נערוך ביחד:
- ניתוח של האתר
- ניתוח תקשורת בית ספר-תלמידים-בית – פלטפורמות מתאימות, הגדרות פרטיות ובטיחות ועוד.
- כלים ונהלים להתמודדות עם דילמות ובעיות (אלימות ילדים כלפי מורים בפייסבוק, שיתוף הורים ועוד).
ניתן לשלב במפגש הרצאת רקע שתעסוק בנושאים שונים:
- דפוסי שימוש באינטרנט של בני נוער – פייסבוק, אתרים פופולאריים, בלוג, צט', ICQ ועוד
- הגברת המודעות לסכנות וגם ליתרונות הגלישה
- זיהוי מוקדם של שימוש בעייתי או מסוכן
- יצירת בקרה הורית והכוונה לשימוש נכון ובטוח
- מסוגלות טכנולוגית לעומת מסוגלות נפשית
- תקשורת הורים וילדים – פרטיות, שיתוף, הכרה, מעורבות ובקרה, עזרה במצוקה, פלטפורמות תקשורת ועוד.
בהמשך למפגש זה, ניתן לקיים פעילות הורים וילדים בנושא וכן להמשיך ליווי תקופתי לצוות בית הספר.