המדריך מציע ידע תיאורטי וקווים מנחים לאיתור ולהתמודדות עם התופעה של הפרעות אכילה. המדריך מחולק לשני חלקים. החלק הראשון כולל: סקירת ספרות באמצעות תשובות ,לשאלות שכיחות העוסקות בשכיחות התופעה, הבחנה מבדלת, סימנים התנהגותיים, גורמי סיכון נזקים אפשריים וסוגי טיפול. החלק השני כולל: קווים מנחים לעבודת הפסיכולוג והיועץ החינוכי בהקשר לתלמידים הסובלים מהפרעות אכילה – איתור, בניית תהליך היוועצות בית ספרי, ניהול שיחות והדרכה להתערבות עם התלמיד, עם הוריו, הנחיות לגבי הפנייה לטיפול של מומחים וכן פריסת רעיון התערבות חינוכית לבני גילו . למדריך מצורף מידע על מרכזי טיפול, דפי מידע להורים, רשימת משדרים של הטלוויזיה החינוכית היכולים להשתלב בהתערבות בנושא ועוד
מחברות: אורלי סרוסי, תמר ארז, אוסנת בינשטוק ושרון אוריאלי. הוצאת משרד החינוך. המינהל הפדגוגי, השירות הפסיכולוגי-יעוצי – 2000