מצבי קונפליקט כשמם כך הם – התנגשות בין אינטרסים מנוגדים. יחד עם זאת, לא פעם אנחנו מגדירים לעצמנו את האינטרסים הלא נכונים. יתרה מזאת, במהלך הקונפליקט אנו חווים תחושת איום על החופש שלנו, על הזהות שלנו והמאבק הופך להיות רגשי ומתנהל על דברים רבים שהם מעבר לאינטרסים מהם התחיל הקונפליקט.
כאשר אנו במצב רגשי סוער, קשה לנו לראות את הצד השני ולגלות אמפטיה כלפיו. אנו עסוקים בלשכנע בצדקתנו.
תהליך זה יכול לקרות גם בין אנשים אוהבים כמו הורים וילדים.
מטרת המפגש בקליניקה היא לפזר את מסך הערפל – לעזור בזיהוי האינטרסים האמיתיים והמדויקים, לנטרל גורמים משפיעים שלא רלוונטיים ולמצוא פתרונות יצירתיים שיתנו מענה מרבי לחברי המשפחה השונים.
התהליך עצמו הוא גם מודל לתקשורת יעילה בין אנשים ויכול לשמש כמודל לתקשורת עתידית בבית.
תקשורת יעילה מונעת יצירת מטענים רגשיים נלווים ועוזרת בהתמקדות בבעיה ובכך מקלה על מציאת פתרון.
לקריאה נוספת על התהליך אתם מוזמנים לקרוא מאמר בנושא.
הייעוץ ניתן על ידי תמר גור, מנהלת מכון יסודות ובוגרת לימודי גישור ויישוב קונפליקטים באוניברסיטת תל אביב.