אקלים בית ספרי מכבד לנוער הומו-לסבי

נושא הנטייה המינית נוגע ישירות בנפשם של כ 10% מבני הנוער. כמו-כן, ילדים ובני נוער בכלל, יותר מתמיד חשופים בשל צפייה בטלוויזיה וגלישה באינטרנט למגוון סוגי זוגיות ומשפחה, התנהגויות מיניות ולאפשרויות השונות למימוש זהותם המינית.

יחד עם זאת עדיין חלק גדול מהאוכלוסייה מחזיק בעמדות הומופוביות המובילות לא פעם לניכור כלפי להטבי”ם (לסביות, הומואים, טרנס ג’נדר וביסקסואלים) ואף להשפלה ואלימות כלפיהם הן מצד התלמידים ולעתים אף מהצוותים החינוכיים.

לעמדות ולתרבות ההומופובית, השלכות על מצבם הנפשי של בני-נוער המתלבטים לגבי נטייתם ושל אלו שגיבשו את זהותם. ההסתרה בה רבים מהם יבחרו וההתמודדות עם סביבה פוגעת, מובילים לשכיחות גבוהה יותר של תחושת לחץ, בדידות, חרדה ודיכאון.

בתי הספר מוצאים עצמם מתמודדים עם מקרים של אלימות סביב הומופוביה ודעות קדומות, התנהגויות מיניות מסכנות ובלבול של בני נוער סביב נושאים של זוגיות ומיניות. מחקרים מוכיחים שלבתי ספר תפקיד משמעותי ביצירת סביבה מכבדת עבור נוער להט”ב,

מטרת ההרצאה להגביר את המודעות לחוויות ההתבגרות של נוער להט”ב ולתהליך היציאה מהארון. כמו כן, לתת כלים למורים על מנת שיוכלו להוות ולבנות סביבה מכבדת עבור הנער/ה.

תכנים מרכזיים בהם נעסוק במפגש:

  • הבנת חווית ההתפתחות של בעלי נטייה חד מינית בצל ההסתרה
  • יצירת אקלים בית ספרי מכבד ללהט”בים
  • הבנת מצבי הסיכון של להט”בים
  • מתן כלים יישומיים לתמיכה וסיוע לנוער ולהט”ב במסגרת הבית ספרית

להזמנת השירות…