הורות משמעותית למתבגר בתיכון
מיועד לשכבות יאי-יב'
ילדינו משתנים כל הזמן ועם השינויים שהם חווים גם אנחנו ההורים נדרשים לשינויים. כדי להיות הורה משמעותי וכתובת לילדים, עלינו להבין את ההתאמות הנדרשות, לסגל דפוסי תקשורת חדשים ולבדוק מחדש את הדרכים בהן נוכל להמשיך להדריך, לחנך ולעזור להם ולשמור עליהם.
לשם כך אנו מציעים פעילות שבאה לבדוק יחד הורים וילדים
חלק ראשון – התלמידים בסדנאות כיתתיות וההורים בהרצאה שכבתית (שעה וחצי).
פעילות תלמידים: קבלת החלטות והתמודדות עם מצבי לחץ
הצורך בקבלת החלטות מהווה מרכיב חיוני בתהליכי גדילה והתפתחות ובני נוער נמצאים בצמתי הכרעה שונות לעיתים קרובות, הן במרחב החברתי והן במרחב הלימודי, לעיתים תחת מצבי לחץ .
מטרת הפעילות לאפשר לתלמידים לחזק תהליך קבלת החלטות מושכל, להתמודד עם לחצים אישיים וחברתיים ולבחון את המשתנים המשפיעים על הבחירה שלהם.
נקודות מרכזיות בהן הסדנא נוגעת:
- רווח לטווח קצר לעומת רווח לטווח ארוך
- צורך בסיפוק מיידי לעומת צורך באיפוק וסיבולת
- ראייה נקודתית לעומת ראייה כוללת
- קבלת החלטות המונעת מרגשות (פחדים, חרדות, כעס וכדומה) לעומת קבלת החלטות המתחשבת ברגשות
- קבלת החלטות אימפולסיבית לעומת קבלת החלטות הבוחנת חלופות
הרצאת הורים: הורות משמעותית למתבגרים בחטיבה העליונה
תכנים מרכזיים:
- נוכחות הורית מעצימה המעודדת עצמאות לצד אחריות.
- תקשורת שוויונית בין הורים למתבגרים ביחסים הירארכיים
- אפשור, הדרכה הורית וחיזוקים חיוביים.
- דפוסי סמכות הורית עם מתבגרים בחטיבה עליונה
- כלים לתקשורת יעילה בין הורים.
חלק שני – פעילות משותפת הורים תלמידים:מעגל הורים- בני-נוער (שעה וחצי)
מטרת הפעילות: יצירה ופיתוח דיאלוג בין ההורים לילדיהם לגבי תרבות הבילוי ומצבי סיכון בגיל הנעורים.
במהלך הפעילות תתקיים תקשורת בין ההורים לילדיהם בכל הקשור לתרבות הבילוי ומצבי סיכון. המפגש מועבר במעגלי הידברות הורים וילדים בקבוצות קטנות ולאחר מכן במליאה, בעבודה סביב דילמות.