חזרה לתפריט “ארגז הכלים לצופים”

נכתב על ידי תמי גור , מכון יסודות

ציירו מעגלים בצורת פרח או מערבולת וכו. . כתבו בתוכם החברים, המשפחה, הקהילה, הדורות הצעירים.

בקשו מהחניכים  לכתוב איך השתייה של ילד משפיעה על כל מעגל:

לדוגמה:

  • החברים – שצריכים לשמור עלי, שאני עושה להם דברים, שלא רוצים לבוא למסיבות כי יש אלכוהול והם לא אוהבים את השטויות שקשורות, וגם אלה שצוחקים איתי.
  • על ההורים – הפחד, חוסר השינה, שקרים במערכת היחסים,  הסתרה, קושי בתקשורת כי לא רוצים לגעת בדברים.
  • על השכונה – רעש ובלגן, פחד מגינות ציבוריות, פחד מחבורות בשעות מסוימות, גינות ציבוריות מטונפות בשבת בבוקר. שברי זכוכית באזור המשחקים של הילדים הקטנים.
  • על החניכים והאחים הקטנים שלי – שגדלים לתרבות בילוי כזו ולא לומדים שיש אופציה אחרת.
  • על החברה במדינה- מתרגלים לקבל את מציאות ולא להיאבק בה, מתרגלים לאלימות כשצעירים יוצאים לבלות ופשוט לומדים לאן לא ללכת, מתרגלים לא להתרגש – אז נוצלו מינית על ידי חבר, אז אבדו הכרה, זה הכל חלק מהמסיבות.

לאן השתייה לוקחת את כולנו?

האם זה תואם את האדם שאני רוצה להיות? את הערכים שלי?

האם הכייף בשתיית אלכוהול שווה את המחיר?

האם בדקתם פעם כמה כייף יכול להיות  בלי? או שגם אתם “קורבן” של התרבות הזו?