“החינוך הוא הדרך. האדם – הוא המטרה”.- א. ד. גורדון

הכשרות יסוד והכשרות מתקדמות

לפי הרכב הצוות שלכם אפשר להתאים את היחידות בהתאם למה שכבר עברתם.

לקהלים מגוונים

מרכזים, ראשי שבטים, צוותי הנהגות, מדריכי שכבות ואפילו הורים.

פורמטים מותאמים לכם

יום עיון, הכשרה מתמשכת, יחידת העשרה או ליווי ארוך טווח. לפי הצרכים שלכם נבנה את התכנית העבודה.

יחידות הכשרה לבחירה

מניעת התנהגויות סיכון

מניעת התנהגויות סיכון

אלכוהול וסמים – על מה בעצם אנחנו מדברים?
תרבות הבילוי עם חומרים משני תודעה (בדגש על אלכוהול ומריחואנה) -מה באמת בעייתי בזה?

האם אלכוהול ומריחואנה זה בכלל אותו דבר מבחינתנו?
אם זה בעייתי אז למה כולם עושים את זה ולמה אנחנו לא רואים מלא אנשים נפגעים? הסתכלות רחבה ועמוקה על התופעה ברמה האישית, קהילתית וכלל חברתית ובהקשר לתנועת הצופים.
נבין מאפיינים של גיל הנעורים ולמה דווקא בגיל הנעורים זה יותר מסוכן.
יינתן מידע שישמש את המשתתפים בתהליך גיבוש עמדה, בדיאלוג עם החניכים ובתהליכי קבלת החלטות נוספות.
חידוד המסר התנועתי.

אלכוהול וסמים והקשר שלהם להתנהגויות סיכון אחרות
מה הקשר בין בילוי עם אלכוהול וסמים לבין מיניות פוגענית? אלימות ברשתות החברתיות? מה המשותף להתנהגויות סיכון? איך אפשר לעבוד על כמה נושאים בו זמנית.

ניהול קונפליקטים ומשברים

הורים – איך מגייסים אותם ואיך מתמודדים עם קשיים שהם יוצרים

  • ההורים קונים לילדים את האלכוהול, ההורים מאשימים אתכם במה שקורה במסיבות, הענשתם חניך וההורים קמים עליכם ועוד.
  • למה בכלל צריך את ההורים? איך מגייסים אותם לשיתוף פעולה? התמודדות עם תוקפנות ותלונות של הורים.

התמודדות עם משבר ועבודה חינוכית

  • היה אירוע, מה עושים? במי מטפלים? מי מטפל? מי השותפים שלכם?
  • מה המשמעות של תכנית חינוכית משלימה?
  • עצירה להסתכלות על השיטות הקיימות והרחבת סל הכלים.
  • איך בוחרים תגובות נכון? האם משתמשים בעונשים? האם מגיבים אותו דבר לרשג”ד ולחניך ללא תפקיד?
גישור וניהול קונפליקטים כמיומנות
מיומנויות הנחיה ככלי הדרכה

מיומנויות דיאלוג והנחיה

איך מדברים על זה – תרגול מעשי בו נעשה הכנה לשיחות ותרגול השיחות באמצעות משחקי תפקידים.
המטרה היא לתרגל כדי להגיע מוכנים יותר אבל גם לקבל כלים:

  • להתמודדות עם התנגדויות
  • איך לענות על טיעונים שמערערים אותנו – כי אין לנו תשובה או כי אנחנו נוטים להסכים איתם
  • איך מנהלים שיחה שלא חוזרת על עצמה אלא מעוררת מחשבה
  • מה עונים על מחקרים שבעד, לגליזציה במדינות אחרות, שימושים רפואיים ועוד.מערכי פעילות וניהול דיון משנה עמדות קבוצתי

כמה פעמים אפשר לדבר על סמים ואלכוהול? או שאתם מרגישים שאין לכם מספיק ידע?.
ביחידה זו נלמד זוויות מגוונות דרכן אפשר לעסוק בנושא באופן ישיר ועקיף ועל הדרך נתרגל מיומנויות הנחיה. המשתתפים יתנסו בפועל בכתיבת מתודה וניהול דיון משמעותי בעקבותיה- הדבר מאפשר גם תרגול דיאלוג וגם לקבל כלים להנחיית דיון משנה עמדות (ישולבו כלים של הנחיית קבוצות).

חינוך כחזון וככלי ניהול אפקטיבי

ערכים, חינוך והתנהגויות סיכון
הערכים שלי ושל התנועה, איך זה קשור לעבודת מניעה?
עבודה עם ערכים כבסיס למניעת התנהגויות סיכון
חזון – כבר לא רלוונטי או שזה מה שמוביל את העבודה? מחזון לפרקטיקה ותרבות ארגונית.
יוצג מודל על בסיס ארגון אחר וייעשה תרגום לתנועת הצופים.

עבודת מניעה – כלים לעבודת מניעה כללית
מטריצת המניעה – מודל
מרכיבי תכנית מניעה – מה צריך להביא בחשבון, איזה סוג פעולות לנקוט, למה צריך להתייחס בבניית התכנית ועל מה לעבוד.
שותפים לדרך – מיהם? מה תרומתם?
הזהות הייחודית שלי בתוך עבודת המניעה וגבולות הגיזרה שלי

חינוך כחזון וככלי ניהול אפקטיבי

ומילה עלינו למי שעוד לא מכיר

מכון יסודות מלווה את תנועת הצופים מתחילת התהליך בנושא אלכוהול ובשנתיים האחרונות בנושא סמים.
מזה שש עשרה שנים שאנחנו עובדים עם נוער, הורים וצוותים חינוכיים. מלווים מדריכי נוער במסגרות שונות ועובדים עם מדריכי נוער, תנועות נוער, פנימיות, מכינות, ועוד. אנחנו מקצוענים בהנחיה, בהתמודדות עם קונפליקטים, בחינוך ערכי חברתי.
שפה אחידה, המשכיות ותהליך הם מפתח להצלחה.
אנחנו מכירים את העולם שלכם ולכן בהכשרות ייעשה חיבור ישיר להתמודדויות היום יומיות שלכם, לאופן בו התנועה עובדת ולערכי התנועה.

מדברי מסיימי קורס בתנועה בנושא “מניעת התנהגויות סיכון” 2018