תהליך קהילתי מצריך יחסי ציבור ושיווק לקהילה.
למה?
1 כדי שידעו עליו
המובן מאליו – כדי לגייס אנשים למשהו הם צריכים לשמוע עליו.
2 פעולת שכנוע
לפעמים אנשים די בעד אבל הם עומדים מהצד ומחכים לראות מה יקרה. הם לא רוצים להתחייב לפני שהם רואים אם זה פועל בצורה שמוצאת חן בעיניהם או אם זה בכלל מצליח. לכן, דברור/שיווק מאפשר לאנשים לראות שזה פעול טוב, לראות את ההצלחות הקטנות, לדעת ולהבין יותר מה זה וגם מה יידרש מהם או לא יידרש מהם במידה ויצטרפו.
3 הפגת חששות
לרוב אנשים מנתחים את הדברים ומגבשים דעה מתוך המוכר להם. ואז הם חושדים בשינוי. הם מפחדים שנתערב להם בתוך ביתם פנימה. הם מפחדים שפתאום הנהלת הקהילה תוציא חוקים חדשים. הם חוששים מהתנגדויות או פעולות נגד שיתעוררו. הדברור מאפשר לנו לשקף מה באמת קורה, איך מי שבחר להיות פעיל חווה את הדברים או מתמודד עם קשיים מסוגים שונים. זה הופך את הדברים לפחות מפחידים.
4 הוכחת הקהילתיות שבזה
דברור התהליך מאפשר לאנשי הקהילה להגיב, לפתוח דיון, להציע דברים ולראות שבאמת אף אחד לא לוקח בעלות, לא תופס את השלטון אלא יש הקפדה מלאה על קהילתיות.
אם התחלתם תהליך חשבו איך לדברר אותו, כל הזמן. לא רק בשלב הגיוס הראשוני אלא לכל אורך הדרך.
מכל הסיבות שרשמתי למעלה. תחשבו על זה בעצם לא רק כהעלאת מודעות אלא כאילו במקום לענות לכל אחד.ת על החששות שלהם, אתם בעצם עונים, במרוכז לכולם יחד, על דברים שמטרידים אנשים ושאולי הם אפילו לא מעזים לשאול.
זה גם יעזור להחזיק אותו לאורך זמן ולא להיות משהו שהתרומם ונמוג. אם אין נוכחות מודעת של התהליך, אנשים עשויים לחשוב שהוא הסתיים, או לא רלוונטי.
Home » למה חשוב ליחצ"ן כל הזמן את התהליך הקהילתי
כל הזכויות שמורות לתמי גור ומכון יסודות
עזרה והצהרת נגישות
תנופה | בניית אתרים