תרבות ארגונית זה כל הסיפור

הקטע עם תרבות ארגונית, שבדומה לדוגמה אישית, היא הרבה יותר משפיעה מכל מה שנגיד.

אם תחשבו על זה הרי רוב הלמידה האנושית מבוססת חיקוי.

מהליכה, דרך שפה, התנהלות בין אישית וחברתית ועוד ועוד.

כשאנחנו מגיעים פעם ראשונה למדרגות נעות אף אחד לא מסביר לנו, אנחנו רואים מה כולם עושים והופ, אנחנו מחקים.

אז אם תרבות ארגונית כל כך משפיעה, זה אומר

שאם היא תואמת את המטרות הארגוניות היא כבר תחנוך אנשים נכון,

 תסדיר יחסים, תגדיר סטנדרטים ונהלי עבודה ועוד. 

אם הוא לא תואמת את המטרות היא תייצר אין ספור מכשולים כל הזמן. 

מהי תרבות ארגונית? בקצרה, כל מה שבפועל קורה בארגון. 

מהמבנה ואיך הוא נראה, דרך יחסים בין אישיים, מסלולי מישוב וקידום,
תגובות להתנהלות תואמת ציפיות או לא, תהליכי עבודה וכל מה שתחשבו עליו.

למה זו תרבות?

כי בדומה לחברות אנושיות בכלל, המרחב שלנו, הפעולות שלנו,
האינטראקציות שלנו הן בעצם התרבות בה אנחנו חיים.

זה לא משהו שמישהו מגדיר (בניגוד לחזון למשל)
אלא מה בפועל קורה ואנחנו מבינים שככה אנחנו אמורים להתנהל.

תחשבו כשאנחנו נוסעים לחו"ל, יש דברים שבלי שיגידו לנו ברור לנו שאנחנו אמורים לעשות אחרת.

אנחנו רואים איך אנשים מתנהלים, איך הבניין נראה ומבינים שכללי המשחק כאן שונים.

פיטר דרוקר אמר בזמנו "תרבות ארגונית אוכלת אסטרטגיה לארוחת בוקר".

וזה בדיוק העניין. אנחנו יכולים לבנות חזון ואסטרטגיה ולכתוב טקסטים יפים שהיינו רוצים שיגדירו אותנו.

וזה חשוב. זה מאוד חשוב אפילו. כי זה המצפן שלנו כל פעם שנהיה בדילמה.

אבל השגת המטרות שלנו תתממש רק אם נוודא שהתרבות הארגונית בכל פרט ופרט, מקיימת את החזון והאסטרטגיה.

מממשת את מה שהיינו רוצים להיות.

אחרת, אנשים לומדים כללי משחק אחרים ומייצרים מציאות שלא מקדמת את מה שהתכוונו. 

*אשמח ללוות אתכם בהגדרת הערכים והמטרות שלכם ובדיקת המתאם/פער בינם לבין התרבות הארגונית. 

Privacy Preference Center

דילוג לתוכן